כדי לבצע תהליכים רפואיים ארוכי טווח בחלל הפה ובגוף בכלל, יש להיערך לכך מראש בצורה הטובה ביותר. אך מנגד, מובן כי שגרת החיים אינה יכולה להיעצר לחלוטין לטובת אותם טיפולים, ולכן נשים רבות מוצאות את עצמן בעיצומו של תהליך יישור שיניים כשהן בהריון.

כמובן שאין זה אומר כי על התהליך להיפסק, או שההריון יפגע בפעולת יישור השיניים – אך עם זאת חשוב לעקוב אחר מספר הנחיות חשובות, כדי לשמור על בריאות כללית וכמובן על בריאותו של התינוק. בריאות תקינה של חלל הפה תבטיח שמירה על יציבות ההריון, והיא כמובן תשמור על המשך פעילותו התקינה של תהליך יישור השיניים.

אם בשגרת היומיום יש לשמור על בריאות החניכיים, הרי שבזמן ההריון הדבר חשוב פי כמה, זאת מפני שבתקופה זו נשים רבות נוטות להקיא יותר, והדבר עשוי לפגוע בציוד האורטודנטי שמצוי על השן. כמו כן, יש להימנע ככל האפשר מצילומי רנטגן, ולכן אם אפשר לדחות אותם לאחרי הלידה – הדבר רצוי מאד.

הימנעות זו אינה מהווה סיבה לדאגה, מכיוון שכמעט כל צילומי הרנטגן נעשים לפני תחילת הטיפול, ולכן מי שכבר התחילה בתהליך ונכנסה להריון באמצעו, אינה צריכה לוותר על צילומים קריטיים. בנוסף, יש להתייעץ עם רופא השיניים לגבי סוג הטיפול המתאים ביותר, זאת בהתאם לרגישויות לחומרים שונים שעשויות להתפתח בזמן ההריון, ובהתאם לחומרים שיכולים להזיק לתינוק.